Followers

Klik Salah Satu Jew..

Tuesday, April 17, 2012

12 & 17

Assalamualaikum semua... harap2 sihat semua laa ye.. Haaa..!! ape kaitan title yg bernombor kat tuu ek ?? Nak tahu ke ?? Meh2... Jom bace ape yang aku taip nih.. Huhuhu.. Macam nih citer nye.. 12 tuu adalah 12/4/1960 that's my father birthday.. 17 tuu adalah 17/4/1973 that's my mom birthday.. So, disini kawe nok rhoyak siket.. kawe ade nok wat surprise untuk mak & abah aku.. So, kesempatan dalam kesempitan itu aku ada buat something untuk dieorang.. special jugak laa bagi aku.. sebab sebelum nih aku tidak pernah lagi bagi hadiah yang sangat berharga kepada dieorang.. Aku ade buat lukisan Potret dieorg sempena hadiah hari lahir untuk mak & abah aku.. Abah aku mahu sambut pada hari 17/4 sambut sekali dgn birthday mak aku.. sambut dua2 sekaligus.. Hehehe.. Jimat sikit.. Hahahahaha.. Oke!! then citer nye lagi.. aku start buat potret abah aku tuu mase 8/4/2012 siap sempurna dalam pukul 6.45pm.. Aku mula start lukis dlm kul 3.30pm cam tuu laa lebih kurang.. Huhuhu.. Then, yang potret mak aku lak, aku start buat pada 10/4/2012 & siap sempurna dalam pukul 2.30 am . Yang mak aku tuu aku start buat dlm pukul 12 tgh mlm . Huhuu... Then bila dah siap, bila siang hari dah menjelma, dalam pukul 11pg tuu aku terus p bandar untuk di framekan potret nih.. Aku pegi pun dekat kedai yang biasa ayah aku berurusan.. Aku pun kenal jugak kedai tu dengan tokey die sekali.. Maklum laa ayah aku pernah berurusan dengannya dalam urusan sekolah.. Order barang cermin & bingkai kat kedai tuhh.. Oleh kerana, tokey cina tuu kenal aku, ape lagi terus dapat harga murah sikit... dengan kayu frame yang agak cantik laa die bagi. Huhu.. Then die bagi harga RM 20 setiap satu.. Maknanya total RM40 laa.. huhuu.. Die suh aku datang amek benda tuuh hari khamis 12/4.. Ok..!! Then citer lak time sambut nih.. kalo nak ikotkan panjang lagi citer nih.. Hahahahah.. Hari ni 17/4 tibalah masanya nak sambut birthday dieorang.. So, abah cakap nak makan dekat kfc.. So, lepas abah balik dr kerja kul 4.30ptg, siap2 pergi ke bandar lak.. p makan dekat kfc.. HAhahahaha.. Nyummm2..!! Oke jom tgok gmbar kat bawah nih.. (:

Mak & Abah..

Wanie..
Adik aku.. bila dapat air
bukan nak hiraukan org sebelah..
hahahahaha..

Sya & Mak
Senyummm...

Ini nasi aku punye.. 
hahahaha.. aku sorang je yang makan nasi..
bukan ape.. lapor sangat2.. Huhuu

Ni makanan mak punye..
ape punye nama makanan ni pun aku x tahu..
aku tahu makan je..
mak tahu laa ape nama makanan ni..
hahahahaha


Dah..... cukup laa story dekat kfc nih.. Kan nanti korang lak meleleh tengok makanan nih..!! hahahaha.. Then citer yang dekat umah lak.. Pada malam nih pulak kebetulan ade perlawanan bola sepak dalam tv. Mak duk khusyuk je tengok dengan abah.. kiteorang dengan adik-beradik nih terpinga2 bila laa mau bagi present kat dorang nih.. Habes je separuh masa yang pertama kebetulan iklan dekat tv. Aku pun ape lagi.. aku bersuara dengan kuatnya "Eiihh..!! Mak dengan Aboh (abah) tak mboh (x nak) adioh ke....."  Mak pun terpinga2.. "Haaaaa....???"  (terkejut laa dengar kiteorang ade hadiah utk dieorang)... Kiteorang pun ape lagii... amek laa adiah p bg kat dieorang... Hadiah aku paling besar sekali.. Hahahahaha... Jom tengok kat bawah.. 

Ini laah potret Abah yang dah siap Frame..

Ni pulak potret Mak yang dah siap frame..

gambar ni laa menjadi rujukan aku untuk lukis...
hehehehe..

ZAR : Zainab bt. A. Rani
CAAI : Che Abdul Aziz b. Ismail

Okayyy..!! sekian sudaa cerita aku.. penat dah nak taip panjang2...
hahahahaha... selamat membaca..!! :)




0 comments:

Din Aziz since 2010 in blogger site . All Right Reserved by Din Aziz