Followers

Klik Salah Satu Jew..

Monday, May 30, 2011

Tengok Citer Karak laa . .


Salam . Hai guys !! hari ni aku kuar tengok wayang dengan member2 daa . . hehehe . . Citer Karak laa ape lagi .  huhuhuhu . .  Keluar dengan Alip , Izzi , Kherol , Adham (Am) naik kereta si Izzi laa . .Huhuhu . Tapi hari nie si Kherol yang drive coz Izzi penat x larat . Hahahahaha . . Ermmm citer nya boleyy laaa tahan . . Hahahaha . . Macam x ikhlas je jawab . . Hahahaha . . Ape2 pun korang tengok laa sendiri ek macam mana rupa ceritanya . .

Release Date: 26 May 2011
Language: Malay
Genre: Horror
Running Time: 1 Hour 36 minutes
Director: Yusry Abd Halim
Cast: Shahir AF8, Sheera Aiyob, Along Eyzendy, Kilafairy

Karak Movie Synopsis :
Karak adalah sebuah cerita seram yang sering berlaku di lebuh raya Karak. Kisah seram ini telah wujud sejak dari dahulu lagi. Kisah ini berlaku di mana empat orang pelajar yang bernama Jack, Nik, Ida, dan Zura yang terpaksa melalui jalan lama laluan Karak kerana lebuh raya Karak mengalami kesesakan jalan raya.

Pada mulanya mereka berhenti di pekan Karak kerana Ida berasa lapar dan ingin membeli sesuatu. Dalam masa yang sama, Jack pergi mencari tandas untuk membuang air. Ketika itu, dia terserempak dengan seorang budak lelaki yang berpakaian seragam sekolah yang sedang mencari ibunya. Tetapi, lelaki itu telah hilang begitu sahaja. Selain itu juga, Jack turut diganggu oleh seorang wanita yang ingin meminta pertolongan untuk menghantarnya balik ke rumah. Wanita itu juga sedang mencari anak lelakinya.

Walau bagaimanapun, Jack tetap tidak percaya kepada hantu. Mereka meneruskan perjalanan mereka melalui jalan lama itu. Tiba-tiba muncul sebuah kereta Volkwagon kuning di belakang mereka. Jack menyuruh kereta tersebut memotong mereka. Tiba-tiba kereta itu muncul lagi di belakang mereka. Ketika kereta Volkwagon kuning itu berada di sebelah mereka, didapati kereta tersebut tiada pemandu sebaliknya ada seorang wanita di belakang kereta itu. Akibat terlalu cemas, mereka telah terbabas jatuh ke dalam hutan ketika cuba untuk mengelak seorang budak lelaki berpakaian sekolah di hadapan mereka.

Ketika terbabas, Zura telah terkeluar daripada kereta tersebut sedangkan yang lain masih di dalam kereta. Jadi, Zura telah terpisah dengan mereka. Ketika itu, Zura telah diganggu oleh seorang nenek tua. Disebabkan terlalu takut, Zura telah melarikan diri dan akhirnya terjatuh. Nasibnya baik kerana dia telah ditemui oleh rakan-rakannya yang lain.

Selepas itu, mereka ternampak sebuah rumah di dalam hutan tersebut. Jadi, mereka mengambil keputusan untuk bermalam di sana. Rumah tersebut adalah milik Tok Malam dan Tok Malam telah menjemput mereka untuk bermalam di rumahnya. Tok Malam juga memberitahu mereka bahawa mereka sedang diekori oleh sesuatu. Tok Malam telah menjemput Ida dan Zura untuk tidur di biliknya, sementara Tok Malam akan tidur di ruang tamu bersama Zack dan Nik.

Ketika di dalam bilik itu, Zura telah menjumpai seutas rantai milik isteri Tok Malam. Ketika Ida keluar untuk mandi, Zura telah memakai rantai tersebut. Tiba-tiba, Zura telah diganggu oleh seorang nenek tua. Begitu juga dengan Ida. Sementara itu, Zack dan Nik juga telah diganggu oleh hantu yang menyamar menjadi Zura. Nasib mereka baik kerana Tok Malam sempat menyelamatkan mereka semua dan menghalau hantu tersebut.

Rupa-rupanya hantu tersebut adalah belaan isteri Tok Malam yang telah meninggal dunia. Selepas daripada kejadian itu, mereka mengambil keputusan untuk tidur bersama di dalam bilik Tok Malam. Zura menyuruh Ida untuk berjaga dahulu dan akan bergilir-gilir berjaga.

Ketika Zack, Nik, dan Zura sedang tidur, tiba-tiba abang Ida telah datang dan meminta Ida untuk mengikutinya. Ida pun keluar dari rumah itu seorang diri untuk mengikuti abangnya. Selepas itu, Zack pula terjaga. Dia seperti kerasukan dan terus keluar dari rumah. Ketika Zura terjaga, dia lihat Zack dan Ida telah tiada. Jadi, dia cuba untuk mencari Zack dan Ida. Akhirnya Zura mengambil keputusan untuk membawa Nik bersama dan keluar dari rumah tersebut.

Mereka telah berjumpa dengan Zack. Tetapi Zack telah kerasukan. Jadi, mereka terpaksa melarikan diri meninggalkan Zack. Ketika mereka melarikan diri, Nik telah terjatuh ke dalam lubang kubur dan telah ditarik oleh sesuatu. Sementara itu, Zura telah diganggu oleh nenek tua itu lagi. Untuk menyelamatkan diri, Zura cuba untuk membaca Ayat Kursi tetapi usahanya gagal kerana dia tidak yakin.

Akhirnya, Tok Malam sempat tiba di sana dan telah memberi semangat kepada Zura supaya yakin terhadap Ayat Kursi tersebut. Kali ini Zura telah membaca Ayat Kursi tersebut dengan penuh keyakinan dan akhirnya dia berjaya menghalau semua hantu-hantu tersebut. Dia terus membawa Nik untuk melarikan diri dan telah berjaya sampai ke jalan raya.

Mereka cuba meminta bantuan daripada kereta polis yang kebetulan melalui jalan itu. Rupa-rupanya, pihak polis telah menjumpai kereta mereka yang kemalangan semalam. Alangkah terkejutnya Zura apabila melihat mayat Zack, Ida, dan Nik juga berada di sana. Rupa-rupanya, Zack, Ida, dan Nik telah mati semasa kemalangan semalam. Zura berasa amat sedih kerana kehilangan kawan-kawannya.















2 comments:

cik merah said...

ape pn xbleyyyy.......

cik merah said...
This comment has been removed by the author.
Din Aziz since 2010 in blogger site . All Right Reserved by Din Aziz