Followers

Klik Salah Satu Jew..

Wednesday, September 7, 2011

Painting Sem 3


Assalamualaikum reader semua!! Alaahaaii cik din kita nie sibuk sungguh sejak akhir2 nie sibuk laa sikit.. duk kejar artwork2 yang banyak menggunung.. Hahaha.. Alang2 dah lame x bukak blog aku nie., sekali bukak je terasa nak update laa pulak.. Okayh! ceritenye seperti mana yang korang nampak kat atas tuu laa... Painting Sem 3 kan??? Hehehehe.. Akhirnya petang tadi siap jugak work painting aku nie.. Setelah mengambil mase hampir sebulan (tidak berturut-turut) laa... Maklum laa x kan dalam mase sebulan tuu aku nak fokus untuk painting je.. Yang work2 lain pun aku kena kejar jugak seperti Printmaking, Sculpture, Watercolor, Time Base Media lagi.. Hmmmm dan banyak lagi laa.. Malas dah nak senaraikan.. Hahahaha.. Haaa..!! yang pasal painting nie aku tension betol laa . Mana tidak nya aku cari gambar yang tuk nak dilukis tuu semuanya x berkenan di hati lecturer aku . Mula2 aku cari gambar landscape yang open space x silap aku 3 keping kot.. Hmmm... 'dia' x berkenan.. Last2 aku pikir2 dah x cukup mase dah nie.. Mase pun dah singkat dah tinggal.. Aku terus pilih gambar yang 'close-up'... Hmmm.. Then aku terus by paint on my canvas.. Bile 'dia' masuk studio 'dia' diam je.. Hahahaha.. nampak aku buat yang tuu macam 'dia' suke je.. Siap touch-up2 lagi yang aku punye.. Bukan nak bangga.. tapi dari situ aku dapat pengajaran dan pembelajaran sikit2 pasal teknik2.. Ape2 pun terima kasih banyak2 buat lecturer ku En. Ifhamudin... Hehehe... Ape2 pun u all boleyh laa menjelajahi picture2 aku kat bawah nie ek.. Chill-out..

Ini lah gambar yang aku shoot
kat belakang studio aku..
Maklum laa belakang studio aku nie
hutan.. so, senang laa nak shoot gambar2
landscape.. ini poko ape entah aku pun x kenal..
tapi nice laa jugak..
not bad laa..

Langkah pertama aku..
Hihihihi..
x laa pandai sangat pun..

Kedua.. Layer by layer..
Add lighting..

Hampir dah nak siap..

Haaaa... ini pun...
dah siap dah.. 
tapi aku rase macam len macam lak
dengan objek2 dekat background tuu..
ape2 pun kalau ikutkan aku,
dah siap dah laa..
tapi aku nak tunggu ape kata pendapat
drpd En. If
Tibe2 pagi tadi time kelas die kelas Painting,
die buat sesi 'preview'..
untuk ditegur mana salah n silap..
so, die komen yang aku punye yang objek
dekat background tuu macam kurang logik sikit..
so, die suh aku baiki lagi sikit...
then tengok hasil kat bawah nie ye..!!

Amacam?? okey x??
ini pun En. If  tolong sikit2...
pastu aku yang sambung pulak sampai laa
selesai sempurna siap..
hehehehe..

p/s : sudah bace n tengok2 tuu , komen2 laa ye..!! 

0 comments:

Din Aziz since 2010 in blogger site . All Right Reserved by Din Aziz